OPSTARTPROBLEMEN DOOR AVG-MELDING

Users helping other users. If you need help or are having a problem, please post it here.
Post Reply

Topic author
Dribbel
Founder
Founder

Post by Dribbel » 11 Nov 2008 17:11

Zondag ontvingen veel AVG-gebruikers (ten onrechte) de melding dat het voor Windows XP essentiële bestand USER32.DLL besmet zou zijn met een virus. Wordt dit bestand echter verwijderd of in quarantaine geplaatst, dan zal de computer niet meer opstarten… AVG heeft inmiddels een update uitgebracht zodat de melding niet meer wordt getoond. Zorg er dus voor dat de laatste udpates zijn geïnstalleerd en laat AVG in geen geval het bestand USER32.DLL verwijderen of in quarantaine plaatsen!

Oplossing :
Is het bestand inmiddels verwijderd of in quarantaine geplaatst, dan is het handmatig terugplaatsen van een kopie van het bestand eigenlijk de enige oplossing. Kopieer het bestand USER32.DLL van een computer met dezelfde Windows XP-versie naar een USB-stick of CD (het bestand wordt opgeslagen in de map C:\Windows\System32). Start de probleemcomputer vervolgens op vanaf een CD voorzien van BartPE en kopieer het DLL-bestand vanaf USB-stick of CD naar de map C:\Windows\System32 (met behulp van de Command Console, of nog liever met Total Commander). Volgens het laatste nieuws moeten in sommige gevallen ook de bestanden WINSRV.DLL en GDI32.DLL worden overgezet. Voor meer informatie wordt verwezen naar www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=42813 (mirror), deze pagina bevat een duidelijke up-to-date handleiding voor het oplossen van het probleem. Op deze pagina is tevens een op CD brandbare image (ISO-bestand) van BartPE te downloaden met daarin verschillende versies van het benodigde USER32.DLL-bestand (het zelf samenstellen van BartPE is namelijk een hele klus...). Veel succes!

Ik hoorde dat het ook zou gelden voor NOD gebruikers !?!?! iemand daar ervaring al mee gehad?? het gaat iig om mensen die XP draaien

Spanos

Re: OPSTARTPROBLEMEN DOOR AVG-MELDING

Post by Spanos » 11 Nov 2008 18:39

Ik weet dat Bart zijn windows xp ineens op klassieke weergave is gesprongen, voor de rest niet...

Mickroz
Servers
Servers

Post by Mickroz » 11 Nov 2008 23:42

BartPE? wel heel toevallig dit he :P
Q: Whats a hash and a root password?
A: hash gets you high, root password gives you god powers, combine the 2 and you are invincible.

Spanos

Post by Spanos » 13 Nov 2008 12:57

Mickroz wrote:BartPE? wel heel toevallig dit he :P
LOLZ :lol:

Malbolgia
Site Admin
Site Admin

Post by Malbolgia » 14 Nov 2008 07:14

Nou bij ons op werk was de hel los gebroken.

Ik zeg maar zo je had beter de zondag je pc niet aan moeten zetten :D
Image

Image

Image

Mickroz
Servers
Servers

Post by Mickroz » 14 Nov 2008 12:39

je had dus ff wat te doen hehe :P
Q: Whats a hash and a root password?
A: hash gets you high, root password gives you god powers, combine the 2 and you are invincible.

Bartysquad!

Post by Bartysquad! » 21 Nov 2008 18:31

Bij mij was t omdat ik een soort vista mod wou installen!!
Wou vista look hebben.. Alleen gaf n melding dat een of andere .dll t niet meer deed.. dus werd gezet naar klassieke weergave.. Wat ik eigenlijk niet eens erg vind aangezien mn pc verbruik minder is geworden ;)
Image

Post Reply