Vraagje over mobo en ram

Users helping other users. If you need help or are having a problem, please post it here.

Mickroz
Servers
Servers

Re: Vraagje over mobo en ram

Post by Mickroz » 06 Feb 2008 14:48

fucking hell!!
Q: Whats a hash and a root password?
A: hash gets you high, root password gives you god powers, combine the 2 and you are invincible.

Topic author
Spanos

Post by Spanos » 08 Feb 2008 12:27

Die Asus M3A32-MVP Deluxe/WiFi-AP is wel super dik!!! :D Alleen voor ATI-kaarten, niet voor nVidia.

Dit is wat ik samengesteld heb:

-Coolermaster CM690 Big Tower
-Coolermaster 500W RP500 Voeding ATX 2.01 Passive PFC/12mm fan
-Intel Core 2 Duo E6750 2x 2.66 GHz 4MB cache 1333MHz FSB incl. Intel boxed cooler
-MSI P6N V2 SLI FSb 1333MHz
-2x Apacer 2048MB DDR2 RAM 667 DIMM
-WD 250GB S-ATA II U300 7200RPM 8 MB cache
-EVGA e-Geforce 8800GTS 512 MB G92 Core
-NEC AD7191S DVD/RW DL+lightscribe BL SATA zwart
-LG DVD-ROM 16x52 IDE OEM zwart
-Cardreader

Maar heeft het dan ook nut om bijv. Kingston HyperX RAM te kopen? Of is dat gewoon bijgeloof?

Bedankt Fussy! ;)

Malbolgia
Site Admin
Site Admin

Post by Malbolgia » 11 Feb 2008 09:12

Dat is niet slecht !

Ik ga nog voor een nieuwe grafische kaart einde deze maand of begin volgende maand en dan vindt ik het wel goed. hehe. Ik denk dat dan eind van het jaar een upgrade van mobo, geheugen en processor van toepassing is.

XFX 512MB 8800GTS 650M Alpha Dog PCIe

Ik ga deze halen dan zit ik gelijk weer goed. :P

fussylogic

Post by fussylogic » 11 Feb 2008 11:04

Hi,

Ik zal inderdaad geen duur HyperX Ram kopen, want dat heeft het nog niet helemaal bewezen. Ik heb wel wat reviews gelezen maar was niet onder de indruk.

Ik heb nog wel een paar op en aanmerkingen op je potentiele aankoop :)

1. Ik zal voor 800 Mhz DIMM gehoegen gaan, want dat is ten eerste goedkoper (Klinkt vreemd he :). En ten tweede heeft het met je kloksnelheid van je E6750 te maken, dat 800 Mhz beter uitkomt, vooral als je een beetje gaat overclocken.
2. 8800GTS?! Koop nu aub een 8800GT, die is sneller, zuiniger en meestal goedkoper. Ik heb hem ook en bevalt super. Met sommige games haalt hij zelfs de 8800GTX in :)
3. Let goed op bij de aanschaf van je moederbord of deze goed over te clocken is. Ikzelf heb de Gigabit DS3R met een E6750, en dit is een heel goede prijs prestatie verhouding. Als je goed geheugen koopt kan je hem zonder al te veel tweaks op 3,6Ghz laten lopen. En dat is toch wel erg leuk, want ik heb een PC van 800 euro waar ik echt de meest geadvanceerde games op kan draaien in 1680x1050. Dat is toch wel erg leuk!

Groetjes,

Fussy

Topic author
Spanos

Post by Spanos » 12 Feb 2008 19:03

fussylogic wrote: 8800GTS?! Koop nu aub een 8800GT, die is sneller, zuiniger en meestal goedkoper. Ik heb hem ook en bevalt super. Met sommige games haalt hij zelfs de 8800GTX in :)
Hier moet ik je tegenspreken. Dit is de vernieuwde 8800GTS 512MB DDR3 G92 core HDTV PCI-E1.0/2.0, deze is weer beter dan de GT ;)

Ik heb dit systeem nu gekocht, alleen over de 800MHz RAM heb je gelijk, dan prik ik er meteen 8GB in ipv 4, ookal is dit nog een beetje onnodig :D

Bedankt voor je reactie iig! :D

Ik moet dit even kwijt: Nu kan ik hem eindelijk spelen (en goed;)) I LOVE CRYSIS, GEWELDIG!!! LEVE SNELLE PC's EN DX10!

fussylogic

Post by fussylogic » 13 Feb 2008 08:52

Haha lol een GTS met G92 core. Het gaat ook allemaal zo snel :roll:

8 GB :) Ik weet niet welk OS je gaat draaien, maar ik neem aan als je gaat gamen dat het Windows XP is. Deze kan niet meer dan 3,5 GB aanspreken. Dus dat is inderdaad nutteloos.

Oh maar ik zag inderdaad iets over DX10, dus toch Vista :P...daar gaat je snelheidwinst :(

Topic author
Spanos

Post by Spanos » 13 Feb 2008 17:08

Ik heb Windows Vista Home Premium 64-bit. Dit heb ik expres gekozen voor DirectX10 enz. Ik heb er lang over nagedacht en als je deze videokaart koopt, kun je eigenlijk niet meer bij XP blijven hangen ;) (Eens moet je toch over naar Vista, en Vista trekt niet veel CPU, maar RAM, vandaar de 8GB)

BTW: Counter Strike Source werkt prima op Vista 64bit!!! (Gelukkig)

fussylogic

Post by fussylogic » 14 Feb 2008 09:15

Hi Spanos,

Ik wil geen domper brengen, maar m$ brengt niet voor niets volgend jaar al windows 7 (windows 2009) uit. Vista is gewoon een beetje geflopt, zo'n soort windows me gevoel. Weet je nog dat was de versie tussen windows 98 en windows 2000...
Ikzelf heb maanden met Vista gewerkt, omdat dit nu ook eenmaal binnen mijn werkt hoort. Maar ik kan je vertellen ik heb er geen goed woord voor over. Maar daar ga ik nu nog maar niet op in...
Kijk ook uit met 64 bit. Games en andere Software zal waarschijnlijk allemaal wel lukken, maar drivers wordt toch echt een ander verhaal. Ik heb thuis nu al 1 jaar een vista machine en dat kreng heeft nu nog steeds geen normale driver voor mijn HP printer (die ook maar een jaar oud is). Laat staan 64 bit. Hiervoor zijn de drivers nog schaarser...:(
DirectX10 is ook een beetje gehyped hoor. Ik heb verschillen gezien tussen DX10 en DX9 en ik kan je vertellen ik zie ze niet echt...
Het zal misschien wel wat verbeteren nu Service Pack 1 uit is, maarja alleen jammer dat dit geen snelheidwinst opleverd. Daar tegenover levert SP3 voor XP wel weer een snelheidwinst van gemiddeld 10%...en XP is al 30-40% sneller dan vista :roll:

MAAR ik wil helemaal niet negatief doen hoor! Je hebt gewoon een beest van een systeem uigezocht!! Maar ik geef je gewoon even als tip. Maak twee partities op je schijf installeer Vista 64bit en op de andere Windows XP. Installeer dan crysis en vergelijk de framerates ;) Ik ben benieuwd naar het resultaat :)

CU!!

Topic author
Spanos

Post by Spanos » 15 Feb 2008 17:03

fussylogic wrote:Ik heb verschillen gezien tussen DX10 en DX9 en ik kan je vertellen ik zie ze niet echt...
Nou, ik heb met Crysis duidelijke verschillen gezien (er is overigens wel een tooltje in omloop waarmee je DX10 effecten in Crysis kan krijgen met XP). DirectX10 is gewoon mooier, qua fps zou ik echt niet weten, maar daarin geloof ik je. :D Check dit maar eens even: http://www.electronicarts.nl/games/8450/screenshots/
fussylogic wrote: Maak twee partities op je schijf installeer Vista 64bit en op de andere Windows XP. Installeer dan crysis en vergelijk de framerates ;) Ik ben benieuwd naar het resultaat :)
Dit was mijn plan ;)
Last edited by Spanos on 15 Feb 2008 17:08, edited 1 time in total.

fussylogic

Post by fussylogic » 15 Feb 2008 17:07

Nou spanos ik ben erg benieuwd naar de resultaten. Keep me posted ;)

Post Reply