Piepende voeding

Users helping other users. If you need help or are having a problem, please post it here.

Topic author
Dribbel
Founder
Founder

Piepende voeding

Post by Dribbel » 24 Feb 2009 18:06

jaja 1e probleem al ondekt... een piepende voeding (als ik het goed hoor)

Er komt een constante fluit-toon uit de voeding als ik de PC afgesloten heb. als ik het knopje van de stroom op 0 klikt .. verdwijnd het geluid. heb al zitten googelen en zie dat er meer mensen zijn met dat probleem.. nou dat dacht ik eigenlijk dat er wel voldoende voeding in zou zitten , maar misschien toch niet....

Er zit een Konig CMP PSUP 450W/s in. ik heb met me tel een foto gemaakt van de Hardware Monitor.
http://www.woeii.nl/images/bios.jpg

* Misschien kunnen jullie er iets mee? of tie idd te weinig trekt die voeding?????????
* kan het kwaad als ik hem nu tijdelijk de stroom eraf haal ? volgens horen/zeggen zou me moederboard op een gegeven moment de tijd/datum enzo verliezen????????

Mickroz
Servers
Servers

Re: Piepende voeding

Post by Mickroz » 24 Feb 2009 20:07

Dat geluid is er als je de pc aan hebt of uit hebt staan?
Als je em uit hebt staan heeft dat niets te maken met dat het te weinig is,en als het te weinig is dan moet je ook problemen met je pc,maar hy draait als n zonnetje zeg je,dus daar ligt het niet aan.
Q: Whats a hash and a root password?
A: hash gets you high, root password gives you god powers, combine the 2 and you are invincible.

Spanos

Post by Spanos » 24 Feb 2009 23:39

Heb je deze voeding al lang? Ik denk namelijk dat ie best eens kapot zou kunnen zijn/gaan. Anders ff mee naar de winkel gaan. ;)

Mickroz
Servers
Servers

Post by Mickroz » 25 Feb 2009 00:20

is al een wat oudere voeding, ik denk idd ook dat ie kapot is, en anders is tie gewoon te licht, hij gaat mijn oude thermaltake 480w ff testen om te kijken of tie het daar wel gewoon mee doet, anders wordt het een nieuwe voeding.
A: hash gets you high, root password gives you god powers, combine the 2 and you are invincible.

Janoush
Clasher

Post by Janoush » 25 Feb 2009 09:16

Dribbel wrote: * Misschien kunnen jullie er iets mee? of tie idd te weinig trekt die voeding?????????
* kan het kwaad als ik hem nu tijdelijk de stroom eraf haal ? volgens horen/zeggen zou me moederboard op een gegeven moment de tijd/datum enzo verliezen????????
Lol andy dat die dat trekt met jouw huidige systeem ik dacht dat wij ongeveer t zelfde systeempje hadden,
alleen ik heb dan:

amd athlon 64 x2 dualcore processor 6000+ 3.00ghz
Ram 4gig
ati asus AEX1950 pro 256mb
en toen een alleen een samsung hdd 160 gig

Had eerst ook 450 watt voeding maar toen starte hij niet eens op dusz:D

en idd als je t stroom er lang afhaald gaat je bat. leeg op t moederboord
Last edited by Janoush on 25 Feb 2009 15:27, edited 1 time in total.

Mickroz
Servers
Servers

Post by Mickroz » 25 Feb 2009 12:06

die batterij gaat wel een tijdje mee, en het is niet zo dat die pc langer dan een dag uit staat, dus dat zit wel goed ;)

Topic author
Dribbel
Founder
Founder

Post by Dribbel » 25 Feb 2009 12:14

Jan , het is ook niet mijn systeem , nieuw systeem van Chan.

Anyway.... voeding is niet echt gek oud ( gok 2 jaar?? ) maar misschien is heeft tie het inderdaad nu beetje moeilijk. want normaal draaide hij natuurlijk op een ouwe systeem. en nu moet tie ineens gaan WERKEN.

Ik w8 mike ze voeding wel ff af.. anders word het een nieuwe :(
voor de rest loop de de nogsteeds als een zonnentje en lijkt erop dat ze mijn quad-core voorbij gaat met laden/instaleren .. 8-)

Malbolgia
Site Admin
Site Admin

Post by Malbolgia » 26 Feb 2009 15:59

2 jaar ?!

Dat is zo een beetje de normale looptijd van en onderdeel want dan is de garantie afgelopen.

Dus !

Mickroz
Servers
Servers

Post by Mickroz » 27 Feb 2009 01:15

Toch vreemd dan dat ie dat ineens doet in dat nieuwe systeem,maar goed ff mijn psu testen en anders gelijk een voor de toekomst!

Topic author
Dribbel
Founder
Founder

Post by Dribbel » 27 Feb 2009 12:41

zo ziet ongeveer mijn voeding eruit.
[ external image ]

Hij zit nu aangesloten zodat de grote ventilator naar beneden wijst dus zeg maar naar de bodem van de kast , als ik deze omdraai met de grote ventilator naar boven zoals op de foto , kan hij ze lucht toch niet kwijt ?? omdat de bovenkant van de pc kast dicht is en er geen ventilatie gatjes zitten.

zoals mike iig al proberen zijn voeding wel zaterdag.

Post Reply